چی میشد اگه زود جوش نمیاوردیم.....

بیایید فرض کنیم یک کتری آب سرد  و یک کتری که در حال حاضر در دمای 80 درجه است .چقدر زمان میبرد که این کتری ها به دمای جوش برسد ؟

قطعا زمان جوش آمدن آب گرم تر کوتاهتر از زمان به جوش آمدن آب سرد خواهد بود.

مردم کم طاقت و حساس،از قبل نزدیک نقطه جوش خود هستند.حتی وقتی که به نظر میرسد آنها آرام اند،در دمای 80 درجه به سر میبرند.زیرا مشکلات حل نشده زیادی دارند.اما چطور میتوان این وضعیت را درمان کرد ؟

هرچقدر فشار بیشتری روی شما باشد و استرس بیشتری را تحمل کنید،کم صبر تر خواهید شد.اگر مثلا بصورت نرمال پس از شنیدن 3 دقیقه بی احترامی ناراحت میشدید،اکنون ممکن است با شنیدن اولین بی احترامی ، به شدت عصبانی و ناراحت شوید.

چرا برخی مردم همیشه کم تحملند ؟

هرچقدر مشکلات حل نشده بیشتری وجود داشته باشد،فرد مربوطه ، منابع ذهنی آزاد کمتری برای پردازش رخداد های جدید داشته و کم طاقت تر خواهد شد.

زخم های روانشناسی و آستانه تحمل

زخم روانشناسی،زخمی است که در بازه مشخصی از زندگی فرد ایجاد میشود(معمولا در دوران کودکی) و میتواند او را حساس به شنیدن انتقاد کند.

بعنوان مثال:کسی که مدام در دوران کودکی بخاطر وضع فیزکی(مثلا معلولیت) یا چهره خود سرزنش شده است،نسبت به انتقادهایی که درمورد ظاهر و فیزیک بدنی خود دریافت میکند،بسیار حساس است .بخاطر حضور این زخمها،این افراد در سطح ناخودآگاهباور دارند که مثلا،اگر کسی از آنها خوشش نمی آید،علت ظاهر آنهاست و نه چیز دیگر.به همین علت است که آستانه تحمل کمتری نسبت به انتقاد یا موارد مشابه دارند.

چطور آستانه تحمل خود را زیاد کنیم ؟

مسائل حل نشده ایی که در پشت سر خود تلمبار کرده اید (و سعی دارید به آنها فکر نکنید) را حل کنید.تنها در آن حالت است که سطح تحمل شما بیشتر میشود و آرامش خود را بیشتر حفظ میکنید.


منبع: قدرت نامحدود