نکات حرفه ای در نور پردازی آشپزخانه که باید بدانید (آپدیت 1400)

نکات کلیدی نورپردازی آشپزخانه مدرن

آشپرخانه قلب خانه و مرکز زندگی خانوادگی محسوب می شوند که می توان از این فضا برای صرف غذا، آرام گرفتن، و انجام تکالیف مدرسه و دیگر خورده کاری ها استفاده کرد بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه ، نورپردازی اهمیت فراوانی دارد.

نورپردازی آشپزخانه

برای نورپردازی آشپزخانه حتما نباید از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی استفاده نمود بلکه بهتر است با یک نورپردازی صحیح و هماهنگ با طراحی داخلی آشپزخانه به زیبایی و وقار آشپزخانه بیفزاید. در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با نکات کلیدی نورپردازی آشپزخانه آشنا می کنیم.

نور در آشپزخانه

بهترین ایده ها برای نورپردازی آشپزخانه

با توجه به طراحی دکوراسیون آشپزخانه و این نکات کلیدی، آشپزخانه مدرن و شیک داشته باشید.

نورپردازی موردی در آشپزخانه

نورپردازی موردی در آشپزخانه ضروری است. وجود روشنایی برای کابینت ها، کشوها، کانتر آشپزخانه و سینک ظرفشویی الزامی است زیرا معمولا از این قسمت های آشپزخانه بیشترین استفاده می شود.

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

وجود روشنایی در هر فضایی اهمیت دارد. برای نورپردازی داخل کابینت، بهتر است از چراغ های مخصوص، در داخل و زیر سقف هر کابینت استفاده نمایید و این چراغ ها را در قسمت جلوی کابینت نصب کنید طوری که چند اینچ با درب آن فاصله داشته باشند.

برای روشنایی داخل کابینت نیز می توان از ریسه های ال ای دی استفاده کرد. برای کابینت هایی که درب شیشه ای دارند و داخل آنها دکور چیده می شود ، می توان در قسمت عقبی کابینت چراغ مناسبی نصب کرد.

نورپردازی بین کابینت

نورپردازی داخل کشوهای آشپزخانه

برای روشن شدن داخل کشوها و بهتر دیده شدن داخل کشو مخصوصا به هنگام شب، بهتر است برای این قسمت نیز چراغ هایی را در نظر بگیرید که با باز کردن درب کشو چراغ روشن و با بستن آن خاموش شود.

نورپردازی کانتر آشپزخانه

از قسمت کانتر برای انجام بیش ترین کارها در آشپزخانه استفاده می شود. کانتر درست روی کابینت قرار دارد، بنابراین برای روشن سازی آن ها، چراغ های زیر کابینتی نصب کنید و از منبع نوری استفاده نمایید که نور را در سطح کانتر آشپزخانه منتشر کند تا از بازتاب نور جلوگیری به عمل آید.

به کارگیری نورهای پایین تاب

با استفاده از ابزار پایین تاب کم ولتاژ بر بخش زیرین کابینت ها سطوح کاری زیر آنها را نورپردازی کنید. نورهای پایین تاب در یک آشپزخانه ی کوچک پرتویی گرم به دست می دهند و معمولا با انعکاس یافتن نور از قفسه های ثابت، بر رنگ ها تاکید می شود. اگر قفسه ها درهای جالب توجهی داشته باشند، می توانید با هدایت نور بر آنها سطحشان را برجسته نمایید.

نور پایین تاب

نورپردازی قسمت جزیره در آشپزخانه

اگر برای آماده سازی غذا و یا دیگر کارها از قسمت جزیره آشپزخانه استفاده می کنید، نورپردازی شما باید مناسب باشد. با به کارگیری نورهای پایین تاب می توانید جزیره ی مرکزی آشپزخانه را نورپردازی کنید یا اینکه شما می توانید با استفاده از آویزها نمای زیبایی در این قسمت ایجاد کنید و نورپردازی موردی را به اجرا در آورید.

با آویختن یک قفسه ی معلق بالای جزیره و نصب ظروف بر روی آن و ضمیمه کردن منابع نقطه ای کوچک درون آنها افه ی قطره ای خلق کنید. همواره نورهای روی جزیره ی مرکزی را بر مداری جدا از دیگر ادوات نورپردازی درون آشپزخانه تحت کنترل داشته باشید.

جزیره آشپزخانه

نورپردازی بالای سینک ظرفشویی آشپزخانه

برای نورپردازی قسمت سینک ظرفشویی چراغ های مناسبی را در قسمت بالای سینک ظرفشویی نصب نمایید.

نورهای بالاتاب آشپزخانه

در آشپزخانه ای با سقف مرتفع، می توان از پیشخان کابینت ها برای نصب نورهای بالاتاب و تولید نور عمومی استفاده کرد. این کار از تعداد منابع پایین تاب مورد نیاز می کاهد.

نورپردازی قسمت بالای کابینت آشپزخانه

برای نورپردازی عمومی و در عین حال دکوراتیو می توانید از منبع روشنایی در قسمت بالای کابینت استفاده نمایید.

نور زیر کابینت

نورپردازی توکار آشپزخانه

در صورت امکان ابزار توکار و نیمه توکار برای نورپردازی آشپزخانه انتخاب کنید زیرا تمامی ادوات نورپردازی غیر توکار چرک و چربی حاصل از پخت و پز را به خود جذب می کنند. شما با داشتن منابع نوری درون پاخورِ پایه ی جزیره ی مرکزی، می توانید سراسر سطح کف آشپزخانه را نورشویی کنید.

چنانچه در دنیای مد نمناک اشاره شده است در صورتی که قفسه های آشپزخانه پایه آزاد باشند و پاخورِ پایه نداشته باشند، می توان با نصب رشته های ال.ای.دی و منابع کلیک ستریپ در زیرشان، آنها را چنان نمایاند که گویی شناورند.

نورپردازی جزیره آشپزخانه

لوسترها و چراغ های مناسب آشپزخانه

لوسترها، بهترین وسیله های روشنایی برای استفاده در قسمت جزیره آشپزخانه می باشند. استفاده از لوسترهای مدرن بالای میز غذا خوری در آشپزخانه یا در قسمت بالای جزیره، نمای زیبایی خواهند داشت. لوسترهای آشپزخانه انواع مختلفی دارند پس در انتخاب لوستر به دکوراسیون خانه توجه نمایید.

اگر از چراغ های آویز دکوراتیو برای روشنایی آشپزخانه استفاده می کنید، دقت کنید که تعداد آن ها فرد باشد. در زمان نصب این آویزها به فاصله آن ها نسبت به کانتر توجه کنید. این فاصله باید چیزی در حدود 76 سانتیمتر باشد.

در صورتی که سقف آشپزخانه ی شما تیر های حمال دارد، از منابع نور نقطه ای کم ولتاژ استفاده کنید و منابع نور را بین تیرها توکار کنید و یا بر سطح سقف نصب کنید.

نورپردازی کابینت سفید

چراغ های دیواری

برای نورپردازی آشپزخانه و برای دست یافتن به حسی لطیف تر و کمتر صنعتی، چراغ های دیواری یا چراغ های اینجل پویز (Anglepoise) را اطراف پنجره ی بالای سینک نصب نمایید.

نور خطی

برای نورپردازی قسمت هایی از آشپزخانه مانند زیر کابینت ها و سقف کاذب به جای نورهای نقطه ای از یک نورپردازی خطی و یکنواخت استفاده کنید.

برای بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه برای سقف کاذب ، نورپردازی مخفی و خطی در نظر بگیرید و نورهای خطی زیر کابینت ها را به صورت معلق و یکدست نمایش خواهد داد.

نور آشپزخانه

نور نقطه ای

منابع نور نقطه ای را درون قاب پنجره ی بالای سینک به شکل توکار نصب کنید، یا آنها را بالای کابینت ها پنهان سازید و پرتوهای نور را بر سراسر سینک هدایت کنید.

استفاده از دیمرها

به کار بردن دیمرها بهترین روش برای کنترل میزان و شدت نور و صرفه جویی در مصرف برق است. با کمک دیمرها خواهید توانست نور مناسب برای زمان های مختلف و فعالیت های گوناگون در آشپزخانه تان تنظیم و کنترل کنید.


منبع : نمناک

6 نکته مهم در انتخاب و خرید شورت مردانه ( از معمولی تا شورت مناسب واریکوسل)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: -00:03:21-


شورت مردانه معمولی

احتمالاً تصور شما نیز این است که لباس زیر آنقدر پوشیه ساده‌ای است که لزومی ندارد در انتخاب و خرید آن دقت و وسواس زیادی به خرج داد. یا اصلاً مطلبی در خصوص این لباس وجود ندارد که لازم باشد آن را یاد بگیرید. اغلب افراد تصور می‌کنند که شورت یک لباس زیر معمولی است که زیاد خریده می‌شود. هفته‌ای چند بار شسته می‌شود. گاهی ضد عفونی می ‌شود.

و در نهایت بعد از شش ماه تا یک سال، یعنی زمانی که عمر مفید آن به پایان رسید، دور انداخته می‌شود. اما عقیده پزشکان متخصص یا همان اورولوژیست ها چیز دیگری است. آن‌ها معتقدند که اتفاقاً باید لباس زیر را درست انتخاب کرد. روی کیفیت جنس و رنگ آن وسواس داشت. فرم و شکل کلی اندام را به هنگام انتخاب در نظر گرفت و در مواقعی که برخی بیماری‌های خاص دستگاه تناسلی ایجاد می‌شود، لباس زیرهای مخصوصی به تن کرد.

اکنون اگر می‌خواهید نقطه نظرات علمی در خصوص انتخاب و خرید لباس زیر را بدانید و در نهایت از پاسخ ما به این پرسش که ” کدام شورت مردانه بهتر است” مطلع شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. قبل از ورود به این بحث بهتر است بدانید که این مطلب به طور اختصاصی به ارائه اطلاعات در خصوص نکات بهداشتی و پزشکی در خرید “شورت مردانه” می‌پردازد. البته پیش‌تر در مطلب مفصلی در خصوص مهم‌ترین فاکتورهای خرید لباس زیر برای مردان و زنان صحبت کرده‌ایم.

مهم‌ترین نکات خرید شورت مردانه چیست؟

  •  زود به زود لباس زیر بخرید

تصور اکثر آقایان از لباس زیر این است که می‌توان آن را تا زمانی که واقعاً پاره و بلا استفاده نشده است، پوشید. یا این‌که خانم‌ها هستند که دوست دارند لباس‌زیرهای متنوع به تن کنند یا به دلیل ویژگی‌های خاص اندام تناسلی‌شان، لازم است که برای حفظ سلامت و رعایت بهداشت بیشتر، زود به زود لباس زیر بخرند. اما این تصورات به کل غلط است. همان اندازه که حفظ بهداشت لباس زیر در حفظ سلامتی خانم‌ها نقش دارد، در مراقبت از سلامتی آقایان نیز مؤثر است. یعنی آقایان نیز باید به تعویض هر روزه لباس زیر خود عادت کنند. و البته حداقل هر 6 ماه یک بار برای خرید شورت جدید هزینه کنند.

زود به زود لباس زیر بخرید

  • قبل از خرید سایز اصلی خود رابدانید

بسیار دیده شده است که آقایان به هنگام خرید لباس زیر به حرف فروشنده مبنی به کفایت خاصیت کشسانی پارچه شورت اکتفا می‌کنند. سپس لباس زیری می‌خرند که سایز آن چندان مناسب نیست و به خاطر تنگ بودن، اجزای اندام تحتانی آن‌ها را تحت فشار مضاعف قرار می‌دهد. این شرایط جدای از آزار دهنده بودن، مضر نیز هست.

همچنین می‌تواند در صورت تکرار و طولانی شدن، قدرت باروری مردان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین بهترین کار این است که به عدد درج شده روی لباس زیر اکتفا نکنید. یک بار سایز خودتان را با متر و با رعایت اصول، دقیق اندازه بگیرید، سپس اقدام به خرید شورت مناسب بکنید.

  • بهترین مدل شورت یعنی مدلی که مناسب اندام شما است

باکسر Boxer یا اسلیپ Briefs؟ سؤال این است؟ مدل‌های متنوع شورت به صورت کلی هیچ مزیت خاصی بر یکدیگر ندارند. یعنی نمی‌توان به طور قطعی گفت شورت باکسر به دلیل آن‌که امکان ارتباط دستگاه تناسلی با هوا را فراهم می‌کند، لزوماً و همیشه بهتر از شورت اسلیپ است. یا چون شورت اسلیپ می‌تواند تا حد زیادی از دستگاه تناسلی مراقبت کند، پس باید همیشه شورت اسلیپ به تن کرد. در واقع این‌که کدام شورت مردانه بهتر است به دو موضوع بستگی دارد.

یک این‌که سلیقه شما کدام مدل را می‌پسندد؟ و دوم آن که ویژگی‌های فرم اندام چیست؟ در خصوص دلیل اول که خودتان باید تصمیم بگیرید. اما در مورد دوم، پیشنهادهایی وجود دارد. به طور مثال شورت اسلیپ بیشتر مناسب مردانی است که :

  1.  ران‌های پهنی دارند. بنابراین می‌خواهند به هنگام راه رفتن یا دویدن اصطکاک کمتری بین پوست بدن و پارچه لباس زیر ایجاد شود.
  2.  تمایل زیادی به پوشیدن شلوارهای جین و تنگ دارند. به همین دلیل پوشیدن شورت باکسر به خاطر ردی که روی پارچه شلوار از خود نشان می‌دهد مناسب آن‌ها نیست.
  3.  فعالیت فیزیکی آن‌ها در طول روز زیاد است. به همین سبب پادار بودن شورت تا حدی برای آن‌ها دست و پا گیر است.
  4.  ورزش می‌کنند و احتمال آسیب‌دیدگی دستگاه تناسلی در آن‌ها زیاد است.
  5.  طبع بدن آن‌ها زیاد گرم نیست. بنابراین پوشیدن شورتی که به تن می‌چسبد و امکان عبور هوا ندارد، برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

خرید شورت مناسب برای اندامتان

همچنین شورت باکسر مناسب مردانی است که:

  1.  ران‌های آن‌ها لاغر است. بنابراین اضافه شدن یک لایه پارچه در این ناحیه مشکل خاصی در راه رفتن برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.
  2.  به هر دلیلی دوست ندارند اندام تحتانی آن‌ها تحت فشار یا گرمای زیاد باشد.
  3.  ترجیح می‌دهند گشادی شورت باکسر به خنک ماندن بدن آن‌ها در طی روز کمک کند.
  4. زیاد عرق می‌کنند و چسبیدن یک لایه پارچه دیگر به بدنشان موضوع عذاب‌آوری برای آن‌ها است.
  5.  اغلب از شلوارهای گشاد استفاده می‌کنند که ردی از شورت روی آن دیده نمی‌شود.
  6.  دوست دارند شکم و پهلوهایشان تا حد ممکن توسط لباس زیر باکسر پوشانده شود.

شورت مردانه باکسر

  • نخ پنبه پادشاه جنس‌ها در لباس زیر است

اگر بخواهیم یک بار دیگر به این پرسش پاسخ دهیم که کدام شورت مناسب مردان است؟ به ضرس قاطع می‌گوییم شورتی که پیش از هر چیز جنس آن نخ پنبه باشد. البته نه این‌که شورت‌های مردانه مانند شورت‌های زنانه از نظر جنس از تنوع بسیار بالایی برخوردار باشند. یا در ترکیب شکل و مدل آن از تور و روبان و سگک استفاده بشود.

اما بهتر است در میان همین طیف محدود جنس، حتماً لباس زیری را انتخاب کنید که مطمئن باشید جنس آن، نخ پنبه است. تنها در این صورت می‌توان یقین داشت که لباس زیر به اندازه کافی تمیز شسته می‌شود. خوب و کامل خشک می‌شود. گرمای کمتری تولید می‌کند. هوای بیشتری از خود عبور می‌دهد و در نهایت از نظر بهداشتی و پزشکی مدل مناسب‌تری است.

  •  پارچه شورت مناسب رنگ طبیعی دارد

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که یکی از ابزارهای تنوع بخشی به لباس‌زیر، رنگ کردن پارچه آن است. اما هنگامی که لباس زیر انتخاب می‌کنید باید دقت داشته باشید که ماده‌ای که برای رنگ‌آمیزی الیاف پارچه آن استفاده‌شده است، شیمیایی نباشد. مواد شیمیایی می‌توانند از طریق پوست بدن جذب شوند و در نهایت منجر به بروز بیماری های مختلف پوستی شوند.

پارچه شورت مناسب رنگ طبیعی دارد

مردان در مواقع بیماری چه شورتی بپوشند؟

آنچه تاکنون در خصوص آن صحبت کردیم، ارائه راهنمایی‌هایی برای انتخاب بهترین شورت برای مردان بود. اما این توصیه‌ها تنها در مواردی کاربرد دارد که افراد دچار بیماری خاصی نباشند. یعنی بتوانند هر نوع لباس زیری را بسته به سلیقه خود بپوشند. اما برخی بیماری‌های دستگاه تناسلی منجر به اعمال محدودیت در پوشیدن لباس زیر توسط پزشک میشود. یکی از این بیماری های بسیار رایج، واریکوسل است.

واریکوسل چیست؟

واریکوسل چیست

واریکوسل یک بیماری رایج است که در دستگاه تناسلی آقایان رخ می‌دهد. این بیماری در اغلب موارد منجر به عدم باروری در مردان می‌شود. واریکسول یعنی اختلال در عملکرد یک سیاهرگ اصلی در بیضه‌ها. در واقع هنگامی که سیاهرگ درونی کیسه بیضه گشاد شود، یک شبکه پیچکی از رگ‌ها در این قسمت بدن ایجاد می‌کند. این شبکه پیچکی از رگ‌ها که به آن واریکوسل میگویند، به واریس پا بسیار شبیه است.

وجود این شبکه پیچکی از سیاهرگ در کیسه بیضه می‌تواند مانع عبور اسپرم شود یا کیفیت و تعداد آن را به شدت کاهش دهد. به هر حال این معضل که در 15 درصد مردان رخ می‌دهید، به دلیل آن‌که عامل عدم انتقال صحیح اسپرم است، در بسیاری از موارد منجر به ناباروری مردان می‌شود. به همین سبب اغلب پزشکان برای درمان این بیماری عمل جراحی را پیشنهاد می‌کنند.

چطور شورت مناسب برای واریکوسل را انتخاب کنیم؟

توصیه اصلی ما در این زمینه این است که از پزشک معالج خود در این زمینه سؤال کنید. او با توجه به شرایط فیزیکی و شدت و ضعف بیماری شما، قطعاً بهتر می‌تواند تشخیص دهد که شورت مناسب برای شما چه ویژگی‌هایی دارد. چراکه برخی پزشکان معتقدند برای افراد مبتلا به واریکوسل که عمل می‌کنند، برای مدت زمان مشخصی پوشیدن شورت‌های تنگ بهتر است.

چرا که شورت تنگ می‌تواند بیضه‌ها را محکم نگه دارد و مانع آویزان شدن آن‌ها بشود. در این صورت بهبودی فرد جراحی شده سریع‌تر حاصل می‌شود. همچنین پوشیدن شورت تنگ توسط پزشکان برای کسانی که مبتلا به واریکوسل هستند و درد دارند اما به عمل جراحی نیاز ندارند نیز توصیه می‌شود.

شورت مناسب واریکوسل

البته این در حالی است که برخی دیگر از پزشکان بر این باورند که شورت تنگ شدت پارگی رگ‌ها را افزایش می‌دهد و دستگاه تناسلی فردی که مبتلا به واریکوسل است، نباید تحت فشار مضاعف باشد. به دلیل همین تفاوت در نظریه‌های پزشکی بهتر است در این مورد خاص پزشک خود را مرجع اطلاعاتی قرار دهید و در خصوص انتخاب شورت مناسب برای واریکوسل به توصیه او تکیه کنید.

 

برخی از سوالات رایج:

1.چه نکاتی را هنگام خرید شورت مردانه باید رعایت کرد؟

زود به زود لباس زیر بخرید
قبل از خرید سایز اصلی خود رابدانید
بهترین مدل شورت یعنی مدلی که مناسب اندام شما است

2.چه شورت هایی برای واریکوسل مناسب است؟

برخی پزشکان معتقدند برای افراد مبتلا به واریکوسل که عمل می‌کنند، برای مدت زمان مشخصی پوشیدن شورت‌های تنگ بهتر است. چون شورت تنگ می ‌تواند بیضه ‌ها را محکم نگه دارد و مانع آویزان شدن آن ‌ها بشود. در این صورت بهبودی فرد جراحی شده سریع ‌تر حاصل می ‌شود

منبع: تاپیک

9 فایده پوشیدن شورت برای بدن انسان


زمان مورد نیاز برای مطالعه: -00:03:23-

لباس زیر یکی از پر مصرف‌ترین انواع لباس در سراسر جهان است. لباس زیر لباسی است که حتی اگر تصمیم نداشته باشید برای کاری از منزل خارج شوید، باز هم به تن شما است. ضمناً بیشتر مردم جهان به دلیل پیشگیری از مشکلات پوستی و بروز عفونت‌ها مختلف این لباس را زود به زود تعویض می‌کنند و تعداد زیادی از آن می‌خرند. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که  فایده  پوشیدن  شورت به جز آن‌که عادت روزانه باشد آیا فایده‌ای هم برای بدن دارد یا خیر؟ بدون شک لباسی که در مورد حفظ تمیزی و بهداشت آن تا این اندازه سخت‌گیری و توصیه وجود دارد، به جز پوشینه بودن، حتماً فوایدی هم برای بدن دارد. پس اگر به طور جدی می‌خواهید بدانید که فواید پوشیدن شورت چیست با ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله به این موضوع نگاه دقیق‌تری می‌اندازیم و از منظر بهداشتی و پزشکی به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

فواید پوشیدن شورت چیست؟

  •  پائین آمدن احتمال آسیب دیدگی پوستی در ناحیه تحتانی بدن

این شاید اصلی‌ترین دلیلی باشد که انسان را وا داشته است تا شورت را طراحی و از آن استفاده کند. نپوشیدن شورت شما را با انواع و اقسام مشکلات پوستی مواجه می‌کند. سایندگی پوست که در اثر ایجاد اصطکاک مداوم بین پوست بدن و شلوار یا دامن ایجاد می‌شود، می‌تواند بسیار آزار دهنده و حتی خطرناک باشد. نوعی سوزش پوستی موسوم به Chafing (چافینگ) وجود دارد. چافینگ در اثر ساییش مداوم پوست بر لباس ایجاد می‌شود. پوشیدن شورت مانع از این سایش می‌شود. به ویژه آن‌که لباس زیرها اغلب از جنسی انتخاب می‌شوند که به نسبت شلوارها، نرم تر و انعطاف‌پذیرتر هستند. لباس‌زیر به عنوان اولین لایه از پارچه که با بدن شما تماس مستقیم دارد در واقع سدی است که از پوست شما محافظت می‌کند. پس سلامت نگه داشتن پوست ناحیه تحتانی بدن یکی از اصلی‌ترین فواید پوشیدن شورت است.

  •  جلوگیری از بروز عفونت در دستگاه تناسلی

پوشیدن شورت از عفونت جلوگیری میکند

گر چه معضل عفونت دستگاه تناسلی در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است، اما این دلیل نمی‌شود که مردان به این بیماری دچار نشوند. اما یکی از فواید پوشیدن شورت هم برای خانم‌ها و هم آقایان جلوگیری نسبی از بروز عفونت است. پوشیدن شورت مناسب که از جنس خوبی انتخاب شده باشد می‌تواند بدن شما را خشک نگه دارد. همچنین شورت خوب تا حد زیادی ترشحات بدن را به خود جذب می‌کند. ضمن آن‌که اگر لباس زیر از جنس پنبه باشد امکان عبور هوا و ارتباط آن با ناحیه تناسلی را تا حدی فراهم می‌کند. امکانی که احتمال بروز مشکلات ناشی از مرطوب ماندن بدن، مانند عفونت و پوسته پوسته شدن را کاهش می‌دهد.

  •  جلوگیری از لک شدن شلوار در اثر تعریق بدن

اگر شما در زمره افرادی باشید که به دلایل مختلف زیاد عرق می‌کنند، پس بدون شک میدانید که یکی از فواید پوشیدن شورت، جذب عرق و ممانعت از نشت آن به شلوار است. مشکلی که منجر به لک شدن و شوره زدن شلوار می‌شود. حال تصور کنید در ابتدای روز، در حالی که تازه دارید خود را به محل کار یا دانشگاهتان می‌رسانید این مشکل بروز کند. یعنی عرق کنید و شلوارتان لک شود. قطعاً مشکل خجالت آوری است و تمام روز شما را معذب خواهد کرد. شورت خوب که از جنس نخ پنبه انتخاب شده باشد خیلی سریع عرق سطح پوست شما را به خود جذب می‌کند و اجازه نمی‌دهد رطوبت آن به شلوار شما سرایت کند.

  • محافظت از دستگاه تناسلی در برابر آسیب‌های احتمالی

شورت خوب که به اندازه کافی محکم و خوش دوخت باشد می‌تواند دستگاه تناسلی شما را از بروز آسیب دیدگی محافظت کند. به طور مثال اگر شما یک ورزشکار باشید که مدام در حال دویدن، پرش، وزنه زدن یا کار با دستگاه‌های ورزشی است، حتماً در معرض آسیب‌های بدنی زیادی هستید. بنابراین یکی از فواید پوشیدن شورت برای شما، به خصوص اگر یک آقا باشید، این است که می‌توانید از آسیب به دستگاه تناسلی خود تا حد زیادی جلوگیری کنید.

پوشیدن شرت باعث جمع کردن شکم و پهلو میشود

  •  جمع کردن شکم و پهلوها

یکی از فواید پوشیدن شورت جمع کردن شکم و پهلوها است. البته لباس زیری که انتخاب می‌کنید باید به اندازه کافی فاق بلند باشد تا بتواند شکم و پهلوها را جمع کند. همچنین باید تا حدی خاصیت کشسانی داشته باشد تا همانند یک گن عمل کند. به هر حال شورتی که با دقت انتخاب شود می‌تواند از بیرون زدگی قسمت‌های مختلف بدن شما جلوگیری کند. در این صورت پوشیدن شلوارهای تنگ و بالا کشیدن زیپ آن‌ها کمی ساده‌تر خواهد شد.

  •  خشک ماندن شلوار بعد از استفاده از سرویس بهداشتی

 لزوما همه سرویس‌های بهداشتی که ما در طول روز در محل کار یا دانشگاه خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم مجهز به دستمال توالت نیستند. حالتی را تصور کنید که بعد از استفاده از سرویس بهداشتی امکان خشک کردن بدن به طور کامل وجود ندارد. بدون شک این شورت است که می‌تواند قطرات آب باقی‌مانده روی بدن را به خود جذب کند و مانع از خیس شدن شلوار شما شود.

پوشیدن شورت باعث احساس راحتی و آرامش میشود

  •  ممانعت از نشت رنگ لباس به ناحیه تناسلی

برخی از لباس‌ها، مانند شلوارهای جین، که با رنگ‌های مصنوعی رنگ آمیزی می‌شوند، در اثر تماس با عرق بدن اصطلاحاً رنگ می‌دهند. این رنگ که اغلب شیمیایی است برای پوست بدن و دستگاه تناسلی بسیار مضر است. تماس مداوم با این رنگ می‌تواند مشکلات مختلفی را پدید بیاورد که یکی از آن‌ها بروز حساسیت‌های وخیم پوستی است. به همین سبب یکی از فواید پوشیدن شورت برای بدن این است که لباس زیر به‌عنوان یک مانع جاذب، رنگ نشت شده از لباس را به خود جذب می‌کند و از تماس آن با پوست بدن جلوگیری می‌کند.

  •  احساس راحتی و آرامش

شاید نپوشیدن شورت در نگاه اول به نظر ساده‌تر از پوشیدن آن باشد، اما کافی است به پوشیدن آن عادت داشته باشید. حتماً با این نکته موافق خواهید بود که به تن داشتن لباس زیر چقدر به شما احساس راحتی می‌دهد. چرا که لازم نیست هر لحظه با خارش و سوزش ناشی از ساییش پوست بدن با شلوار خود کنجار بروید. همچنین پوشیدن شورت مناسب برای خانم‌هایی که در مجالس رسمی از دامن استفاده می‌کنند باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری کنند و با خیال آسوده بنشینند یا بایستند.

احساس راحتی و آرامش

  •  نیاز کمتر به شستشوی لباس‌های اصلی

به دلیل آن‌که شورت اولین پوشینه شما است، به همین سبب ترشحات دستگاه تناسلی، عرق ناحیه تحتانی و رطوبت باقی مانده بعد از استفاده از سرویس بهداشتی را به خود جذب می‌کند. به همین سبب شلوار یا دامن شما کمتر در معرض آلودگی قرار خواهد گرفت. پس کمتر نیاز به شستشو خواهد داشت. به همین دلیل مدت طولانی‌تری سالم و خوش رنگ باقی خواهد ماند. لباس زیر یک پوشینه مصرفی است که بعد از اتمام عمر مفید آن‌که حداکثر بین 6 تا 12 ماه است، دور انداخته می‌شود. اما اگر بخواهید شلوار جین گران قیمت خود را به خاطر بد رنگ شدن در اثر شستشوی زیاد هر 6 ماه یک بار دور بیندازید، باید نگران وضعیت حساب بانکی خود نیز باشید.

نیاز کمتر به شستشوی لباس اصلی

تمام 9 مورد فوق دلایلی است که اثبات می‌کند پوشیدن شورت خوب تا چه اندازه واجب است. اما اکنون پرسش دیگری نیز مطرح می‌شود. و آن این‌که چه شورتی خوب است؟ یعنی کدام لباس زیر است که پوشیدن آن تمام فواید فوق را داشته باشد و به جز پوشانندگی، نقش مؤثرتری برای بدن ایفا کند؟ اگر بخواهیم خیلی ساده و خودمانی به این پرسش پر تکرار که ” چه شورتی خوبه” پاسخ دهیم، می‌توانیم بگوییم شورتی خوب است که :

  1. دقیقاً مطابق سایز شما انتخاب شده باشد.
  2.  زیادی تنگ نباشد.
  3.  زیادی گرم نباشد.
  4.  برای فرم اندام شما مناسب باشد.
  5.  جنس آن از نخ پنبه یا سایر الیاف طبیعی باشد.
  6.  رنگ پارچه آن مصنوعی نباشد.
  7.  با شوینده‌های معمولی به راحتی شسته شود.
  8.  سریع خشک شود و مرطوب نماند.
  9.  به اندازه کافی محکم باشد تا از دستگاه تناسلی محافظت کند.
  10.  بیش از اندازه فانتزی و لوکس نباشد تا بتوان آن را برای مدت طولانی به تن داشت.
  11. جنس بدنه شورت یا کش آن احساس خارش یا خورندگی در پوست ایجاد نکند.
  12.  در بدن رول نشود.
  13.  اگر گاهی با مواد ضد عفونی کننده شستشو داده شد، پارچه آن آسیب نبیند.

محافظت از پوست ناحیه تناسلی

به هر حال لباس زیر نیز مانند سایر لباس‌ها کاملاً سلیقه‌ای انتخاب می‌شود. اما به دلیل آن‌که در بیشتر ساعات روز این لباس را به تن دارید و ارتباط آن با موضوع بهداشت بدن، رابطه‌ای تنگاتنگ است، بهتر است تا حد ممکن در انتخاب آن دقت و وسواس به خرج دهید.

 

برخی از سوالات رایج:

1.فواید پوشیدن شورت چیست؟

  • جلوگیری از بروز عفونت در دستگاه تناسلی
  • پائین آمدن احتمال آسیب دیدگی پوستی در ناحیه تحتانی بدن
  • جلوگیری از لک شدن شلوار در اثر تعریق بدن
  • جمع کردن شکم و پهلوها

2.شورت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • زیادی تنگ نباشد.
  • زیادی گرم نباشد.
  • جنس آن از نخ پنبه یا سایر الیاف طبیعی باشد.
  • رنگ پارچه آن مصنوعی نباشد.
  • جنس بدنه شورت یا کش آن احساس خارش یا خورندگی در پوست ایجاد نکند.
  • در بدن رول نشود.

منبع: تاپیک

آسیب های جبران ناپدیری که لباس های تنگ بر سلامتی واردمیکنند و خیلی ها از آنها بی خبر اند


پوشیدن ساپورت بیمارتان می کند


در این مطلب نظر متخصصان پوست، زنان و گوارش را در مورد مشکلات سلامتی که ساپورت پوشی با خود به همراه می آورد، می خوانیم. اگر شما هم طرفدار  لباس های تنگ و نیمچه شلوارهای چسبان هستید، بد نیست در ادامه این مطلب با مشکلاتی که ممکن است گریبان تان را بگیرد، آشنا شوید.

شاید باور کردنش سخت باشد که تنها یک پوشش می تواند تا این اندازه به سلامت افراد آسیب بزند، اما واقعیت این است که تحت فشار قراردادن پوست، اعصاب و اندام ها با پوشیدن لباس های تنگ مشکلاتی جدی و ماندگار را برای شما به همراه می آورد.

عوارض لباس تنگ
به پوست تان خون نمی رسد
خون در سلامت و بیماری یا حتی در مرگ و زندگی شما نقش اصلی را ایفا می کند و اگر به هر دلیلی خون رسانی در بدن تان درست انجام نشود، خطری جدی متوجه سلامت تان خواهد شد.لباس های تنگ خون رسانی به پوست را کاهش می دهند و بیشتر از آنچه تصور می کنید به بافت های زیرین بدن تان آسیب می رسانند.
وقتی شلوار تنگ یا ساپورت می پوشید، بافت های زیرین در بدن تان دچار آسیب های جدی می شوند، اما نشانه این آسیب دیدگی ها خیلی زود آشکار نمی شود. شاید همین تاخیر در بروز نشانه ها باعث شود مدت بیشتری از این لباس ها استفاده کنید و فرصت درمان به موقع را از شما بگیرد.

اعصاب تان آسیب می بیند
اعصاب در تمام قسمت های بدن شما حضور دارد و کوچک ترین اشتباهات شما می تواند به آنها آسیبی جدی وارد کند. اعصاب پوست قسمت های زیرین بدن بر اثر پوشیدن  لباس های تنگ همچون شلوار تنگ و ساپورت آسیب می بیند اما چون علامت آسیب دیدگی مخفی است، شما متوجه این آسیب دیدگی نخواهید شد. بی خبر ماندن از آسیب دیدگی ها و نادیده گرفتن آنها شدت مشکلات را بیشتر می کند.
کسانی که مدام از ساپورت و شلوارهای تنگ استفاده می کنند، بعد از مدت نسبتا طولانی بعضی نواحی پوست شان گزگز کرده و به مرور وسعت و شدت این نشانه ها گسترش پیدا می کند. این افراد گاهی اوقات می‌گویند در پاهایشان نوعی بی‌حسی دارند و زمانی که می‌ایستند، احساس می‌کنند پاهایشان حسی ندارد. این شرایط به خودی خود خطرناک نیست، اما اگر افراد به‌طور دائمی لباس‌های تنگ بپوشند و در طول چند روز پشت‌سر هم آن را تکرار کنند، باعث آسیب جدی به اعصاب حسی و محیطی بدن خود می‌شوند.
یک نوع عارضه عصبی به نام meralgia paresthetica وجود دارد که زخم یا ضایعه پوستی ایجاد نمی کند، اما قسمت ران پا را دچار درد سوزشی و بی حسی می کند و عجیب نیست اگر ساپورت پوش ها بعد از چند سال مجبور به تحمل این درد شوند. در این بیماری، عصب حسی که از لگن خاصره منشعب می‌شود و به ران حس می‌بخشد، آسیب می‌بیند.

نابارور می شوید


یکی از آسیب های جدی ناشی از پوشیدن ساپورت در مردان، ناباروری است.
علت این است که اسپرم در بیضه تولید می شود و حرارت مناسب برای تولید اسپرم سالم، ۳۳ درجه سانتی گراد است، اما آقایانی که ساپروت می پوشند، بیضه ها را در تماس با پوست بدن قرار می دهند که به بالا رفتن حرارت آنها می انجامد.تداوم چنین حالتی بدن را دچار اختلال در تولید اسپرم می کند یا اسپرم های ناهنجار تولید می شوند که توانایی باروری ندارند.

ساپورت,عوارض ساپورت پوشیدن,بیماریهای زنان

بد بو می شوید


کسانی که  لباس های تنگ همچون ساپورت و شلوار تنگ می پوشند، معمولا متوجه بوی بد عرق در اندام تناسلی و پاهای شان می شوند. ساپورت ها تنگ هستند و باعث گرم شدن سطح پوست می شوند. باکتری هایی که روی سطح پوست زندگی می کنند، بر اثر گرما تجزیه می شوند و مواد بودار می سازند. هر چه زمان پوشیدن ساپورت یا شلوار تنگ بیشتر باشد، پوست گرم تر می شود و بیشتر عرق می کند، در نتیجه باکتری های بیشتری تجزیه می شوند و بوی بد بیشتری هم ایجاد می شود.

شاید در اوایل برطرف کردن این بدبویی با شوینده های خوشبو آسان باشد، اما در طولانی مدت از بین بردن این بوی بد کار سختی می شود که با شست وشو هم قابل برطرف شدن نیست.


کهیر می زنید


  پوشیدن  لباس های تنگ همچون ساپورت و شلوار تنگ باعث بروز کهیر فشاری تاخیری می شود. به این ترتیب که چهار تا شش ساعت بعد از پوشیدن آنها، لکه های کهیر نمایان می شوند و معمولا با تورم، خارش و سوزش و درد همراه هستند. برای از بین رفتن آثار کهیر فشاری، هشت تا ۷۲ ساعت زمان لازم است.

کهیر فشاری گاهی سردرد، ضعف و خستگی هم ایجاد می کند.


دچار اگزمای تماسی می شوید


پوشیدن شلوارها و ساپورت های پلاستیکی تنگ و ضخیم راه را بر جریان هوا می بندد و به پوست اجازه نفس کشیدن نمی دهد. همچنین مواد پلاستیکی به کار رفته در ساپورت، نوعی حساسیت پوستی به نام اگزمای تماسی را به وجود می آورد.مواد حساسیت زا در تماس طولانی و مستقیم با پوست قرار دارند و به درون آن نفوذ می کنند و در نتیجه پایین تنه دچار قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن می شود.
شاید ساپورت پوش ها از دلیل دچار شدن به این مشکل بی خبر باشند و با کرم ها و لوسیون های مختلف برای برطرف شدن این مشکلات تلاش کنند، اما با وجود دیدن اثرهای موقتی، تا زمانی که فرد پوشش مناسبی را انتخاب نکند، نمی تواند انتظار برطرف شدن کامل این عوارض را داشته باشد.


خارش سوارکار می گیرید


خارش سوارکار یک نوع عفونت قارچی پوست است که در ناحیه اندام تناسلی، داخل کشاله ران و باسن دیده می شود. در خارش سوارکار، بثورات پوستی خارش دار، قرمزرنگ و اغلب با شکل گرد در قسمت های مرطوب و گرم بدن بروز می کنند. قارچ های مولد خارش سوارکار در محیط های گرم و مرطوب بهتر رشد می کنند. بنابراین پوشیدن  لباس های تنگ همچون ساپورت یا شلوار تنگ، باعث گرما و تعریق بیشتر می‌شود و در نتیجه پایین تنه را به محیط مطلوب برای رشد این قارچ ها تبدیل می‌کند.

ساپورت,عوارض ساپورت پوشیدن,بیماریهای زنان

پوشیدن ساپورت بهداشتی نیست
دکتر برجیس، متخصص زنان می گوید:
پوشیدن شلوار تنگ یا ساپورت باعث ابتلا به عفونت و بیماری تناسلی زنانه می شود. یکی از این مشکلات عفونت کاندیدیاز است. اندام تناسلی زنی که ساپورت پوشیده به دلیل گرما و تعریق، مرطوب می شود و ساعت ها به همان شکل باقی می ماند. لذا عفونت های قارچی مخصوصا کاندیدیاز مجال بیش تری برای رشد پیدا می کنند.

عوارض ساپورت
اگر بدن شما هم مستعد عفونت هاست و بعد از یک دوره درمان، باز هم مشکلات قبلی سراغ تان می آید، بهتر است به جای ساپورت یا شلوار تنگ، لباس های متناسب بپوشید که از الیاف طبیعی مثل نخ و پنبه تهیه شده باشند و مانع عبور جریان هوا نباشند.


معده شما در خطر است


دکتر خیری، متخصص گوارش می گوید: پوشیدن لباس های تنگ همچون ساپورت به تنهایی نمی تواند برای دستگاه گوارش مشکلی ایجاد کند، مثلا در عمل هضم موثر نیست، ولی افرادی که از قبل به ریفلاکس معده دچار هستند، نباید شلوار تنگ بپوشند چون باعث می شود محتویات معده به مری بریزد و بیماری شان را تشدید می کند.

برای اینکه بدانید ریفلاکس معده دارید یا خیر، کافی است ببینید آیا به اصطلاح ترش می کنید یا نه. اگر این طور بود، برای معالجه هم به پزشک مراجعه کنید و هم لباس های تنگ نپوشید.برخی تحقیق ها هم ثابت کرده اند که کمر تنگ شلوار، در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان معده را بیشتر می کند.از آنجایی که شلوارهای تنگ دستگاه گوارشی افراد را دچار مشکل می کند، یبوست یکی از شایع ترین عوارض است.

عفونت قارچی،بسیار شایع در زنان است که اغلب با احساس خارش و سوزش همراه با ترشحات یا بدون ترشحات از واژن خود را نشان می دهد. بیش از اینکه عواملی مانند سن، ابتلا به بیماری، بارداری و… در ابتلا به عفونت قارچی موثر باشند، پوشیدن لباس های تنگ و چسبان در بروز آن تاثیر بسزایی دارند.

در مواردی که به دلایل مختلف مانند مصرف آنتی بیوتیک، کورتیکوستروئید یا تغییرات هورمونی، pH واژن تغییر کند، تعداد قارچ ها افزایش می یابد و فرد دچار علائم ناشی از عفونت قارچی می شود. تغییر pH واژن در افراد باردار، مبتلایان به دیابت و کسانی که از قرص های ضدبارداری استفاده می کنند، بیشتر دیده می شود.

این عفونت شایع، درمان ساده ای دارد و برای رفع آن می توان از داروهای ضدقارچ که به شکل کرم واژینال یا شیاف وجود دارند یا داروهای خوراکی و موضعی، استفاده کرد. مصرف نابجای داروها باعث مقاومت دارویی می شود و درمان را پیچیده و مشکل می کند. طی چند سال اخیر، گروهی از محققان در مورد قارچ های مخمری، روی واکسنی کار می کنند که مراحل آزمایشی خود را طی می کند و احتمالا این واکسن تا چند سال آینده وارد بازار می شود.

براساس نتایج تحقیقات، از دیگر عوامل موثر در عود مکرر قارچ های مخمری، پوشیدن لباس های تنگ و چسبان مانند شلوار جین، جوراب شلواری یا لباس زیر جذب است. به افراد مبتلا به عفونت قارچی توصیه می شود از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کنند و لباس نخی بپوشند. به هیچ وجه هنگام ابتلا به این عفونت ها درمان های خانگی مانند استفاده از بتادین و.. را امتحان نکنید و فقط با آب ولرم محل مورد نظر را بشویید و باعث تحریک این ناحیه نشوید و عوامل عودکننده را بشناسید. زنان باردار بدون مشاوره با پزشک نباید دارویی مصرف کنند. افراد دیابتی هم می توانند با کنترل قندخون و رعایت بهداشت و خشک نگه داشتن ناحیه واژن، از عفونت های قارچی مکرر جلوگیری کنند.

منبع: مجله سلامتی پاکیمان

نه آسیب عدم استفاده از عینک آفتابی که بینایی مارا تهدید میکند


9 آسیب های استفاده از عینک آفتابی

۹ آسیب عدم استفاده از عینک آفتابی

اگر عینک آفتابی دارید که جلوی اشعه های مضر را نمی گیرد ، همچنان می توانید در دراز مدت آسیب هایی به بینایی شما وارد شود ، این امر باعث می شود انتخاب عینک آفتابی مناسب و استفاده از آنها در تمام سال ، و نه تنها در تابستان ، ضروری باشد.

بعضی اوقات ممکن است متوجه آفتاب در ابرها نشوید ، یا ممکن است اعتقاد داشته باشیم که در زمستان نیازی به پوشیدن عینک آفتابی نداریم . با این وجود ، اشعه ماوراء بنفش به مرور زمان به بینش ما آسیب می رساند.

خواندن مقاله زیر را ادامه دهید تا از  آسیب عدم استفاده از عینک آفتابی آگاه شوید.

عوارض جانبی نداشتن عینک آفتابی

عوارض جانبی نداشتن عینک آفتابی

عینک آفتابی فقط یک لوازم جانبی برای مطابقت با لباس شما نیست. در واقعیت ، آنها همیشه برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش همیشه در فصلی هستند .

نشان داده شده است که عدم پوشیدن عینک آفتابی باعث تهدید بینایی ما خواهد شد. برخی از آنها موارد زیر است:

تأثیرات مستقیم اشعه ماوراء بنفش

این تشعشع برای دید ما بسیار مضر است زیرا از دیگر مشکلات می تواند منجر به آب مروارید یا آسیب دائمی در قرنیه شود.

سردرد و فشار چشم

نور خورشید بسیار روشن است.

علاوه بر این ، نور خورشید چشم شما را تحریک می کند و عدم استفاده از عینک آفتابی  همچنین به ما سردردهایی می دهد که می توانند به میگرن بدتر شوند .

خشکی چشم

برای انجام کار خود نیاز به رطوبت دارد ، به خوبی تمرکز کرده و از مشکلاتی نظیر تاری دید ، سوزش و خارش جلوگیری می کند.عدم استفاده از عینک آفتابی می تواند چشم شما را خشک کند .

حساسیت به نور

حساسیت به نور به دلیل مشکل در دیدن در مناطقی که بیش از حد روشن یا روشن هستند- به خصوص در تنظیمات نور طبیعی ، اشاره دارد. اگر دارویی یا درمانی این اثر وثیقه را داشته باشد ،عدم استفاده از عینک آفتابی باعث افزایش حساسیت می شود .

فتوفوبیا

فتوفوبیا حساسیت شدید به شرایط عادی نور است . در ساعات نور روز می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

دژنراسیون ماکولا شرایطی است که در مرکز شبکیه ایجاد می شود. این یکی از جدی ترین مشکلات چشمی است که فرد می تواند با آن روبرو شود.

ملتحمه

ملتحمه التهاب ملتحمه است . علائم ویروس شامل ترشح مخاط در صبح ها ، پلک های متورم و احساس بسیار ناراحت کننده از “زخم” است.

 عدم استفاده از عینک آفتابی میتواند سبب این شود که خورشید  پلک های شما را بسوزاند ، که بخشی از بدن است که در واقع وظیفه محافظت از چشمان شما را دارد.

چرا باید در زمستان عینک آفتابی بپوشید؟

چرا باید در زمستان عینک آفتابی بپوشید؟

“شما لازم نیست عینک آفتابی در زمستان استفاده کنید” یک حرف است. ما فکر می کنیم فقط به دلیل اینکه خورشید در آسمان نمی درخشد ، ما به حفاظت نیاز نداریم. اما این درست نیست .

حتی اگر خورشید در پشت ابرها پنهان باشد ، ما هنوز باید خود را از اشعه های آن محافظت کنیم. حتی می توانید بگویید که ما در زمستان حتی بیشتر از تابستان باید این کار را انجام دهیم. فکر نکنید

به همین ترتیب ، اگر شما در یک شهر برفی زندگی می کنید ، یا اگر به یک اسکی سفر می کنید ،  باید عینک آفتابی مخصوصی بپوشید که فقط سطح چشم شما را نپوشاند  بلکه منطقه خوبی از چهره ما باشد.

آیا کودکان باید عینک آفتابی داشته باشند؟

آیا کودکان باید عینک آفتابی داشته باشند؟

کاملاً بله ! درست همانطور که اشعه ماوراء بنفش در زمستان یا تابستان خود را تضعیف نمی کند تا چشمان ما را نجات دهد ، برای کودکان نیز تغییر نمی کند.

بنابراین ، بچه ها باید عادت کنند که هرگز خانه را بدون عینک آفتابی خود ترک نکنند.

در مورد عینک آفتابی با کیفیت پایین چطور؟

خرید عینک آفتابی که توسط انجمن های پزشکی یا الزامات مورد نیاز در سطح ملی یا بین المللی تأیید نشده باشد می تواند پیامدهای منفی بر سلامتی چشم شما داشته باشد.

به جای محافظت از دید شما ، اکثر این عینک آفتابی اثر متضاد دارند. به عبارت دیگر ، آنها آسیب های بیشتری را به بار می آورند.

اکثر بیماران مبتلا به کراتیت (التهاب قرنیه ) ، مراحل اولیه آب مروارید ، خشکی چشم و سرگیجه اغلب مشکلاتی را تجربه می کنند زیرا از عینک آفتابی که خریداری کرده اند در از کیفیت خوبی برخوردار نیست .

عینک آفتابی با کیفیت پایین در واقع چشم را “فریب” می دهد ، اندامی که به همان اندازه شکننده و ارزشمند است. برای اینکه کمی بهتر بفهمید که چرا خورشید برای چشمان شما مضر است ، باید بدانید که سه نوع تابش خورشیدی وجود دارد:

اشعه ماوراء بنفش (UV): اینها مضرترین پرتوهای هستند و همیشه ، حتی در روزهای ابری ، همیشه وجود دارند. آنها باعث ایجاد متناوب در قرنیه ، پیری زودرس در چشم و آسیب به ملتحمه می شوند.

اشعه مادون قرمز : اشعه مادون قرمز احساس گرما را به وجود می آورد و می تواند بسوزد. چشم این پرتوهای را جذب می کند و در نتیجه قرنیه می تواند دچار سوختگی شود.

تابش قابل مشاهده : این نور طبیعی است که از خورشید دریافت می کنیم. اما ، عدم استفاده از عینک آفتابی و بدون حفاظت کافی ، می تواند به چشم ما ، به خصوص شبکیه آسیب برساند.

همچنین می توانید بخوانید: محافظت در برابر uv را سر لوحه کار خود قرار دهید


عینک آفتابی با کیفیت پایین چگونه خطر دارد؟

عینک آفتابی با کیفیت پایین چگونه خطر دارد؟

عینک آفتابی که استانداردهای رسمی را رعایت نمی کند ، فقط اشعه مرئی خورشید را فیلتر می کند ، نه اشعه ماوراء بنفش. در نتیجه ، مردمک بیشتر رقیق می شود تا نور بیشتری وارد شود .

مشکل این است که پرتوهای UV و اشعه مادون قرمز نیز به داخل چشم منتقل می شوند. نتیجه ، خطرات بیشتری برای متحمل شدن عوارض چشم است. اشعه در لنز ذخیره می شود و از بین نمی رود ، به این معنی که اثرات مضر آن جمع می شود.

منبع: شهر بانو