نه آسیب عدم استفاده از عینک آفتابی که بینایی مارا تهدید میکند


9 آسیب های استفاده از عینک آفتابی

۹ آسیب عدم استفاده از عینک آفتابی

اگر عینک آفتابی دارید که جلوی اشعه های مضر را نمی گیرد ، همچنان می توانید در دراز مدت آسیب هایی به بینایی شما وارد شود ، این امر باعث می شود انتخاب عینک آفتابی مناسب و استفاده از آنها در تمام سال ، و نه تنها در تابستان ، ضروری باشد.

بعضی اوقات ممکن است متوجه آفتاب در ابرها نشوید ، یا ممکن است اعتقاد داشته باشیم که در زمستان نیازی به پوشیدن عینک آفتابی نداریم . با این وجود ، اشعه ماوراء بنفش به مرور زمان به بینش ما آسیب می رساند.

خواندن مقاله زیر را ادامه دهید تا از  آسیب عدم استفاده از عینک آفتابی آگاه شوید.

عوارض جانبی نداشتن عینک آفتابی

عوارض جانبی نداشتن عینک آفتابی

عینک آفتابی فقط یک لوازم جانبی برای مطابقت با لباس شما نیست. در واقعیت ، آنها همیشه برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش همیشه در فصلی هستند .

نشان داده شده است که عدم پوشیدن عینک آفتابی باعث تهدید بینایی ما خواهد شد. برخی از آنها موارد زیر است:

تأثیرات مستقیم اشعه ماوراء بنفش

این تشعشع برای دید ما بسیار مضر است زیرا از دیگر مشکلات می تواند منجر به آب مروارید یا آسیب دائمی در قرنیه شود.

سردرد و فشار چشم

نور خورشید بسیار روشن است.

علاوه بر این ، نور خورشید چشم شما را تحریک می کند و عدم استفاده از عینک آفتابی  همچنین به ما سردردهایی می دهد که می توانند به میگرن بدتر شوند .

خشکی چشم

برای انجام کار خود نیاز به رطوبت دارد ، به خوبی تمرکز کرده و از مشکلاتی نظیر تاری دید ، سوزش و خارش جلوگیری می کند.عدم استفاده از عینک آفتابی می تواند چشم شما را خشک کند .

حساسیت به نور

حساسیت به نور به دلیل مشکل در دیدن در مناطقی که بیش از حد روشن یا روشن هستند- به خصوص در تنظیمات نور طبیعی ، اشاره دارد. اگر دارویی یا درمانی این اثر وثیقه را داشته باشد ،عدم استفاده از عینک آفتابی باعث افزایش حساسیت می شود .

فتوفوبیا

فتوفوبیا حساسیت شدید به شرایط عادی نور است . در ساعات نور روز می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

دژنراسیون ماکولا شرایطی است که در مرکز شبکیه ایجاد می شود. این یکی از جدی ترین مشکلات چشمی است که فرد می تواند با آن روبرو شود.

ملتحمه

ملتحمه التهاب ملتحمه است . علائم ویروس شامل ترشح مخاط در صبح ها ، پلک های متورم و احساس بسیار ناراحت کننده از “زخم” است.

 عدم استفاده از عینک آفتابی میتواند سبب این شود که خورشید  پلک های شما را بسوزاند ، که بخشی از بدن است که در واقع وظیفه محافظت از چشمان شما را دارد.

چرا باید در زمستان عینک آفتابی بپوشید؟

چرا باید در زمستان عینک آفتابی بپوشید؟

“شما لازم نیست عینک آفتابی در زمستان استفاده کنید” یک حرف است. ما فکر می کنیم فقط به دلیل اینکه خورشید در آسمان نمی درخشد ، ما به حفاظت نیاز نداریم. اما این درست نیست .

حتی اگر خورشید در پشت ابرها پنهان باشد ، ما هنوز باید خود را از اشعه های آن محافظت کنیم. حتی می توانید بگویید که ما در زمستان حتی بیشتر از تابستان باید این کار را انجام دهیم. فکر نکنید

به همین ترتیب ، اگر شما در یک شهر برفی زندگی می کنید ، یا اگر به یک اسکی سفر می کنید ،  باید عینک آفتابی مخصوصی بپوشید که فقط سطح چشم شما را نپوشاند  بلکه منطقه خوبی از چهره ما باشد.

آیا کودکان باید عینک آفتابی داشته باشند؟

آیا کودکان باید عینک آفتابی داشته باشند؟

کاملاً بله ! درست همانطور که اشعه ماوراء بنفش در زمستان یا تابستان خود را تضعیف نمی کند تا چشمان ما را نجات دهد ، برای کودکان نیز تغییر نمی کند.

بنابراین ، بچه ها باید عادت کنند که هرگز خانه را بدون عینک آفتابی خود ترک نکنند.

در مورد عینک آفتابی با کیفیت پایین چطور؟

خرید عینک آفتابی که توسط انجمن های پزشکی یا الزامات مورد نیاز در سطح ملی یا بین المللی تأیید نشده باشد می تواند پیامدهای منفی بر سلامتی چشم شما داشته باشد.

به جای محافظت از دید شما ، اکثر این عینک آفتابی اثر متضاد دارند. به عبارت دیگر ، آنها آسیب های بیشتری را به بار می آورند.

اکثر بیماران مبتلا به کراتیت (التهاب قرنیه ) ، مراحل اولیه آب مروارید ، خشکی چشم و سرگیجه اغلب مشکلاتی را تجربه می کنند زیرا از عینک آفتابی که خریداری کرده اند در از کیفیت خوبی برخوردار نیست .

عینک آفتابی با کیفیت پایین در واقع چشم را “فریب” می دهد ، اندامی که به همان اندازه شکننده و ارزشمند است. برای اینکه کمی بهتر بفهمید که چرا خورشید برای چشمان شما مضر است ، باید بدانید که سه نوع تابش خورشیدی وجود دارد:

اشعه ماوراء بنفش (UV): اینها مضرترین پرتوهای هستند و همیشه ، حتی در روزهای ابری ، همیشه وجود دارند. آنها باعث ایجاد متناوب در قرنیه ، پیری زودرس در چشم و آسیب به ملتحمه می شوند.

اشعه مادون قرمز : اشعه مادون قرمز احساس گرما را به وجود می آورد و می تواند بسوزد. چشم این پرتوهای را جذب می کند و در نتیجه قرنیه می تواند دچار سوختگی شود.

تابش قابل مشاهده : این نور طبیعی است که از خورشید دریافت می کنیم. اما ، عدم استفاده از عینک آفتابی و بدون حفاظت کافی ، می تواند به چشم ما ، به خصوص شبکیه آسیب برساند.

همچنین می توانید بخوانید: محافظت در برابر uv را سر لوحه کار خود قرار دهید


عینک آفتابی با کیفیت پایین چگونه خطر دارد؟

عینک آفتابی با کیفیت پایین چگونه خطر دارد؟

عینک آفتابی که استانداردهای رسمی را رعایت نمی کند ، فقط اشعه مرئی خورشید را فیلتر می کند ، نه اشعه ماوراء بنفش. در نتیجه ، مردمک بیشتر رقیق می شود تا نور بیشتری وارد شود .

مشکل این است که پرتوهای UV و اشعه مادون قرمز نیز به داخل چشم منتقل می شوند. نتیجه ، خطرات بیشتری برای متحمل شدن عوارض چشم است. اشعه در لنز ذخیره می شود و از بین نمی رود ، به این معنی که اثرات مضر آن جمع می شود.

منبع: شهر بانو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد